onsdag den 27. juni 2012

Mere mad fra Aalborg: Penny Lane + Dampede blåmusliner i thaisuppe, fra Den Fede Ælling

Puha. Arbejder en del for tiden, og skal da også stå i butikken hele sommeren. Er sent hjemme altid, men om ikke andet har jeg en fed undskyldning for at spise ude en del. Og hvis der er noget Aalborg har, at byde på, er det pisselækre spisesteder. Har lidt en plan om at prøve nogle af de spisesteder jeg mangler, her i sommeren. Nedenunder her, er billeder af KAGE, fra min yndlingsbager heroppe, Penny Lane. Udover, at de har en KILLER brunch og en genial tapas har de altså også nogle vildt lækre kager! Her er det en chokoladekage med en form for karamelmousse + en jordbærlagkage med mørdejsbunde. Om nom nom!


Mmmh... Kage...
 Er også blevet KÆMPE fan, af husbåden Den Fede Ælling. Deres sandwiches er ikke noget at råbe hurra for, men de har de bedste blåmuslinger jeg har smagt! De serverer dem i en thai-ish suppe med chili, lime og pesto. Om nom nom...

Nogen fra Aalborgsområdet, der har idéer til spisesteder der bare skal prøves i løbet af sommeren?

7 kommentarer:

  1. Uhmm den der kage skal jeg vist ned og prøve også en af dagene :) Jeg kan varmt anbefale Søgaards Bryghus. Hammergod mad OG god øl :) Har selv været rigtig godt tilfreds med deres søndagsbrunch buffet og deres all you can eat Stegt flæsk med persillesovs om onsdagen.

    Og hvis du så er til god kaffe/the så må du love mig at du prøver Cafe Behag din Smag i Maren Turisgade (en sidegade til gågaden, ved Tøj & Sko og Tiffany). De laver byens bedste kaffe og har vundet flere baristakonkurrencer. MUMS!

    God fornøjelse!

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
    2. Fik da i grunden også en lækker ale fra Søgaard inde på Penny! Mums! Og all you can eat stegt flæsk? Im there! Er blevet så stor fan af AA siden jeg flyttede herop. Alt det gode mad og drikke går lige i hjertekuglen på en :)

      Slet
    3. Ja det kan godt passe. Det er vist også samme ejere der har både Penny Lane og Bryghuset. Mener også der var en lækker brownie på brunchbuffeten som jeg mener også at have set på PL :)

      Slet
  2. Desværre var kagerne ikke så gode da jeg besøgte Penny Lane, men dem du sidder og smovser i, ser da godt nok lækre ud :-)

    Uhmm, de blåmuslinger lyder lækre. Jeg må til Aalborg igen!

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birthe! Ja, hørte godt du var lidt skuffet over Penny Lane :( Har selv kun haft gode oplevelser der! Normalt har jeg ikke været 'voksen' nok til at kunne lide blåmuslinger, men de her fra ællingen er bare fråds, skal jeg sige dig!

      Mvh,
      Kris!

      PS: Har du nogen idé om hvordan man får Nlogger lavet om igen? Til det gamle, rare design? Det her er da træls! :(

      Slet
    2. Desværre, jeg er jo ikke på Blogger længere, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig.
      Jeg fandt kærlighed til blåmuslinger på Skaldyrsfestivalen, nu ved jeg at jeg godt kan lide dem, bare jeg ikke selv laver dem :-)

      Mange hilsner
      Birthe

      Slet