torsdag den 5. maj 2011

Teaser: Hjemmelavet JORDBÆRTÆRTE!

Faldt helt tilfældigt over Birthe's opskrift på jordbærtærte, og fik sådan en lyst til at lave min egen. Jordbærtærte er klart, klart, KLART min yndlings bagerkage og sommerkage generelt, men har endnu ikke prøvet at lav en selv. Har altid synes, at det lød indviklet: En tærtebund, et lag mazarinkage, et lag kogt vaniljecreme, jordbær og så et lag gelé til sidst. Puha. Men i dag fik jeg blod på den søde tand, og gik i gang med at lave en.

Det blev en ret modificeret udgave af Birthes. Ville egentligt ha' blogget opskriften i dag, men det er blevet sent, og for at det ikke skal være løgn, smutter jeg i sommerhus i morgen. Så i må vente til søndag, indtil da, kan I hygge jer med de her billeder...


Mmh... Kage...



- Ses søndag, søde mennesker!

2 kommentarer:

  1. Glæder mig til at se hvad du har lavet ved opskriften :-) den ser i hvert fald vildt lækker ud - jeg er VILD med den kage.....

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Mums - ser bare super delikat ud - ja håber vi får opskriften :)


    Weekendhilsen

    Per
    Københavns restauranter
    http://københavnsrestauranter.dk/

    SvarSlet